Pullande

J åkte till jobbet tidigt imorse och sen efter jobbet skulle han på "Traktor pulling".
Jag höll på att dö när han berättade för mig i veckan att jobbet skickat honom på det.
HAHA
"Hur fan pullar man en traktor" pep jag fram mellan skrattanfallen.

Jag är nog lite av en "Bond-rasist".
Eller jag gillar ju bönder finns och jag tycker det dom gör är fantastiskt, det är inte ett jobb- det är en livsstil.
Men samtidigt är det så långt ifrån ALLT jag är och drömmer om.
Och jo, jag vet vad jag pratar om för jag spenderade 13 år av min uppväxt i en tvättäkta "Bonnaby".

Det känns bara som att många av de bönder jag kommit i kontakt med inte är ett dugg intressade av vad som händer och sker utanför deras åkrar, ängar och grödor.
Det enda som bryr deras huvuden är om potatisen får tillräckligt med näring eller om kossan ska kalva i helgen eller ej.

Ja, egentligen är det nog inte rasism utan bara simpel trångsynthet och oförståelse för att jag själv resonerar
och värderar livet helt annorlunda!!
SLUT PÅ ANALYSEN!

Nu ska ja fortsätta njuta av min ensamkväll ( med pluggning)
Bjuder på en fin bild av vår disktrasa från Netto:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0