Hyllning till våren

Det är helt underbart att se vad solen och vårens ankomst gör med Sveriges befolkning.
Det är som att alla väcks upp ur sitt ide och börjar leva igen.
Från min  öppna balkongdörr hör jag barn som leker, på vägen till jobbet ser jag hur många liksom jag bytt ut bilen mot cykeln, en geting letar sig in och min katt jagar den genom lägenheten.

Till skillnad mot sommaren innebär våren inga besvikelser.
Varje varm dag är bara plus.
En sämre dag med regn och kyla är sånt man får räkna med.
Sånt som är normalt i Maj.

Alla färger, alla leende, alla djur som tittar fram, solens strålar.
Knoppar som brister, flugor som stör, sand i skorna, tår som får andas...
Ord är överflödiga!


Kommentarer
Postat av: Karin

Du är minsann dösnygg i brillor! :)

2011-05-11 @ 19:37:46
URL: http://Www.missanderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0