Farmor

Jag läste ett inlägg på en av mina favvobloggar som hon skrivit om sin farmor.
Och ironiskt nog hade jag precis lagt på luren med min farmor♥
Och fick lust att göra samma sak.
Så...

MIN FARMOR:
Min Farmor är som min extramamma.
Eller nja, hon  är nog nästan som "en till mamma".
Hon lyssnar alltid på mej, är jätteintresserad av vad jag har att säga och det är till henne jag ringer om jag vill prata om någonting.
Och vi pratar ofta.
Och lääänge.
Idag pratade vi så länge att farmor var tvungen att lägga på eftersom farfar stod med bilen utanför och tutade.

En del saker berättar jag bara för Farmor.
Mest tankar och känslor.
Jag bollar med henne och hon är en av de få människor som verkligen kan ge mig råd och få mig att reflektera över saker.
En av dom som jag verkligen lyssnar på!
Hon är smart, intelligent och jag har STOR respekt för henne.

Hon har gått igenom helvetet och kommit ut på andra sidan.
Genom att få barn när hon var 19 med en man som stack ifrån henne och senare kom tillbaka, fick en ny chans, gjorde henne gravid igen och stack!
Och nu kära vänner ska ni tänka på att detta var på 60-talet.
Och vi vet väl alla att det knappast låg på topplistan då.

Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Det finns INGEN annan som lyssnar så på mej och verkligen är intresserad.

I helgen kommer min andra Riktiga mamma ;)
Och syrrorna♥

MYS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0