Detta hatar jag:

När man var liten fick man alltid höra att man inte skulle säga att maten är äcklig.
"Den är mindre god".
Varför var det så?
Löjligt.

Det finns (inte så många) en del saker som jag inte tycker är goda någonstans, inte ens mindre god.
Exempelvis Broccoli!
Broccoli är äckligt, jag klöks av det.
Svamp, fiii faen *huäääääh*
Oliver (Smakar som det gör när man får parfym i munnen)


Och det finns en sak till som jag nu provat äta flertalet gånger men smaken är vidrig:
Havtorn.

Jag har läst massor om hur nyttigt havtorn är och att det har mycket högre vitamininnehåll än andra bär osv.

Men nej. Det må vara hur nyttigt som helst- Det smakar fortfarande skit!!!

Påminner lite om "Oliv-upplevelsen".
Som att det inte är meningen att man ska äta det, därför det smakar udda.

J köpte bär till mig häromdagen.
I där låg det havtorn.
Det var ett jävla jobb att pilla bort dom!!

havtorn


Först nu reflekterade jag att allt det jag avskyr är bär eller grönsaker..
Hmpf, knasigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0