Cykla- bika- cylla =)

Jag fick rådet från Vårdcentralen att cykla.
Det var tydligen ett BRA sätt att träna när man har hälseneinflammation.
Men cykla... hallå??
Inte blir man svettig och varm och får speciellt mycket träning av att cykla.
Cykla är ett jättebra sätt att transportera sig och samtidigt få motion men som ren träningsform är jag skeptisk.

Men idag, idag gav jag det ett försök.
Jag cyklade till biblan och lämnade böcker och sen cyklad jag en runda till och lite till och lite till.
7-8 km skulle jag tro.
Blev jag svettig? Nja, lite.
Fick jag motion? Ja det tror jag.
Var det jobbigt? Nja
.

Och sen var det superfint väder med sol och värme och det kändes riktigt, riktigt bra att spendera några timmar utomhus i värmen.


Poosar för temat i inlägget :P

Nu har jag druckit kaffe och surfat lite.
Nästa: Duschen
Kl. 15 blir det jobb till 23 ikväll.


Kommentarer
Postat av: Michelle

cykla där det är mycket uppförsbacke! jag hade enbart uppförsbacke i 20 min till mitt sommarjobb förra sommaren och jag kan säga att DET var jobbigt! särskilt eftersom jag alltid är sen och måste cykla mitt fortaste för att hinna.. :S men bra benmuskler och kondition fick jag till slut iaf! i början fick jag hoppa av och gå på de värsta ställena men det tog bara nån dag sen cyklade jag hela vägen upp! lite envis får man vara också.. :)

2011-05-11 @ 21:34:56
URL: http://rosenblommandetankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0