Nya projekt

Mitt nya projekt är att börja gilla vatten.
Alltså inte så att jag är rädd för vatten utan att dricka vatten!!

Som det är nu så tycker jag bara vatten är gott när jag:
1) tränat
2) är sjuk (inkl. bakis)
3) Dricker vin (varannan vatten ni vet)

Ja, och ingen av de här punkterna är ju speciellt vanliga i mitt liv så kort och gott gillar jag inte att dricka vann.
Jag dricker massvis med saft (fun light) och kaffe blir det med en del.
Men nä, vatten smakar ju för bövelen inget.
Men, nu ska jag alltså börja lära mig gilla det.



För er som är intresserad av varför detta är så viktigt kommer här en liten lista:

*Vatten är vårt viktigaste och billigaste livsmedel
*kostar cirka 1 öre per liter.
*kontrolleras regelbundet för att bibehålla hög kvalitet.
*cirkulerar i ett ständigt kretslopp.
*Massor med vatten hjälper kroppen att utnyttja fibrerna i maten på ett bättre sätt så att du slipper förstoppning
*Du får vackrare hår och hud
*Du blir piggare

Vattenblirminnyadryck.

Hejdå FUN LIGHT!!!!




Kommentarer
Postat av: Michelle

helt rätt tänkt Bella! :) guldstjärnor till dig igen! :) *****



själv dricker jag nästan inget annat än vatten nu för tiden (inte ens mjölk!), och jag tycker att det är det godaste man kan dricka! går aldrig någonstans utan att ha en vattenflaska i väskan. vatten är livets dryck! (och då menar jag INTE kolsyrat vatten)

2011-03-25 @ 22:09:13
URL: http://rosenblommandetankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0