L.E.D.I.G =)

Det kan vara världens finaste ord just nu.
Suger på det, låter det rulla i munnen: Ledig.

Men sen kommer jag på allt jag måste göra och inser att ledig från en sak innebär ju inte att man är ledig från en annan.
Men inga bitterheter och sura miner nu, jag är ju faktiskt ledig.
Ledig från att behöva köra ner till Värnamo och slå ihjäl 5 timmar där.

Eller som det så fint kallas i skolvärlden: Instuderingsdag.
Vi ska plugga hemma med andra ord.

Fast ledig låter bättre, mer fritt så vi kör på det.
Att slippa köra 15 mil idag känns rätt bra, rätt slappt, rätt ledigt.

Även studier hemma kan vara avkoppling, ta en paus och äta äpple och in en runda på FB emellan.
Ja, götteligöttgött =)


Förra helgen såg soffparkeringen ut så här och det gapar tomt i både dynorna och mitt hjärta när jag saknar och längtar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0