huvudvärken

Imorse när jag åkte hem från jobbet hade jag bara i tankarna på allt jag skulle göra när jag kom hem: Baka, städa, plocka undan, plugga osv.
Pappa och 2 syskon kommer ju i helgen så det vart liksom full fokus på det.
Sen när jag var mitt uppe i jäsning, städning osv så känner jag att spännings- huvudvärken (som jag såväl känner igen nu) börjar smyga sig på.
Då kommer jag på: FAN, JAG SKA JU VARA HOS OPTIKERN 11.30.

Kastar en snabb blick på klockan som visar 10.50.
Jag vill då tilläga att jag var totalt mjölig, osminkad och sunkig.

In i duschen snabbt som tusan och in med det jäsande brödet i kylen.
Jag har nämligen läst att bröd kan kalljäsas men att det då tar mycket längre tid= perfekt!!!

På med paltor och iväg.
Det positiva: Jag hann i tid och jag kanske har fått en förklaring...
Det negativa: Jag har ganska stort brytningsfel på höger öga!

Alltså kommer jag nu behöva investera i glasögon!
Optikern sa att det var nästan så att jag skulle behöva glasögon för jämnan men stopp och galopp sa jag då ;)
Fast först och främst ska jag ha det när jag läser, kollar på tv, sitter vid datorn och kör bil.

Självklart gör jag vad som krävs för att slippa min huvudvärk för ingenting är värre än och jag kör ju mycket bil + att jag läser massa i skolan så det är klart att mina ögon fått anstränga sig enormt mycket vilket resulterat i huvudvärk :/

Jag kunde inte bestämma mig där och då vilka bågar jag skulle ta så jag sa att jag skulle återkomma så tar jag J med mig så får han vara smakråd!

Det känns dock mycket hoppfullt att min konstanta huvudvärk förmodligen beror på ett synfel och inget "allvarligare"!!!!

ogon/Auge54.gif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0