Hopplöst?

Känner mig tung idag.
Tung i hjärtat och tung i sinnet.
Tankarna snurrar och jag är besviken.
Besviken på mänskligheten.

Allt känns så ytligt och jag blir verkligen ledsen när jag tänker på hur fyrkantig männsiskan är.
Det känns som att jorden gråter och skriker i förtvivlan över vad vi männsikor gör mot den.
Och om det nu finns en Gud eller nån som dömer oss måste han känna samma sak när han ser vad vi gör mot varandra.

Jag hoppas energin hittar tillbaka, energin att föregå med gått exempel och påverka och göra det jag själv kan göra.
Jag läste någonstans för ett tag sen att vi alla har en skyldighet att göra det bästa av vår tid på jorden så att resurserna räcker för kommande generation.
Jag tyckte det var ett bra sätt att se saker på, Det vi gör nu- kommer påverka nästa generation.
Vi har hand om jorden här och nu och våra val och vårt sätt att leva ger förutsättningarna för våra barn!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0