Kristianstad och Christiania =)

I Söndags följde jag med kompaniet hem till SKåne.
Fick äran att spendera natten i Piddes och mamas nya hus =)
Finfint men framförallt coooosy.
Ett hus i min stil (även om jag inte drömmer om husägande).
Lite äldre och "möjsigt".

Slängde ut Pidde på lufmadrass och sov som en kung i hans halva av dubbelsängen :P
Nåja, han erbjöd sig själv så va fan (don't blame me).

I Måndags spenderade jag större delen av dagen i ryggläge på Mojjans gräsmatta och insöp soool.
Sen kom Linslusen och vi for iväg till Öb och Willys och inhandlade diverse nödvändigheter till festen som äger rum nästa helg (Examensfest).
Papptallrika, plastglas, snacks, pappersduk etc.
Tacka Gud för ÖB :D

På kvällen slaggade jag hos sis i stan och körde en favorit i repris: Jag i sängen och L på soffa MOHAHAHA.
Ett råd: Flytta långt ifrån släkten så blir ni behandlade som en kung när ni kommer och hälsar på.
Familjen uppoffrar till och med sina älskade sovplatser för Mästarens skull, helt frivilligt ;)

I Tisdags ringde den förbannade klockan redan 7.15. DÅ var det dags att bege sig till tåget som tog mig mot Malmö och där väntade hela (Nåväl halva, eftersom andra halvan bangat) klassen och sen blev det en dag bestående av studiebesök på Aluma och inspekterande av Christiania =)

Ja och det sistnämnda då.
Hmm.. vet inte hur jag ska beskriva det.
Överraskande och bisarrt?

Runt om i Chritiania fanns underbara hus i alla de former och jag rekommenderar definitivt er att besöka stället.
Låt dock barnen stanna hemma, då det vimlar av tanter, ungdomar, gubbar och alla sorters människor som röker fetingar i vartenda hörn.
Men som sagt, se det:









Jag har fler bilder men vill inte lägga ut på klassen eftersom jag inte vet vad de tycker om det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0