Farsi

Jag måste nog fortsätta jobba med ensamkommande.
Annars kommer jag förlora mina kunskaper i farsi (persiska) ;)

Killarna har den senaste månaden lärt mig en del ord på farsi så jag kan förklara enstaka ord för killarna som kommer och inte kan ett ord svenska.
Här är vad jag hittills lyckats snappa upp:

Alla veckodagar
Räkna från 1-10
Min ålder (24)
Ja, Nej
Stol, Äpple, sand, lök.
Hej, hejdå, tack, varsågod, Hur mår du, Bra, Jättebra
Idag, Igår, Imorgon

Tycker jag är ganska bra jobbat på bara några veckor ;)
Grabbarna är så roliga för de säger att jag kan prata farsi nu HAHAHA.
Det är la lite till att överdriva eller vad säger ni.
Däremot är jag sugen på att lära mig, alltså gå och läsa det.
Om det går, det vet jag inte.
Dessutom är det väldigt knepigt eftersom allt är helt annorlunda, man både skriver och läser ju "baklänges".

Vi får väl se om det stannar vid en dröm eller inte!


Den här killen ska jag pussa massor på i helgen.
Vi har knappt sett varandra den senaste veckan ♥


Kommentarer
Postat av: mamsen

Meeeeeen du skulle ju gosat med mamsi.... shit happens.... det är väl det du brukar skriva.

2011-06-17 @ 21:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0