Africa, Jamaica =)

När jag var yngre (säg 14-15) hade jag en klar idol och favorit i musikväg.
Jag älskade honom, hade planscher och karakteriska gul, röd gröna saker överallt.
Han var den enda för mig!

Inte så svårt att gissa kanske: Just det BOB MARLEY♥
Ja, jisses vad jag spelade sönder de skivorna.
Repeat, repeat, repeat!!
Jag har favoritskivan kvar men hälften av låtarna (de bästa) går inte lyssna på längre för de är sönderrepade!

Detta var en av favoriterna:



Livet är en lång väg med mängder av tecken.
Så när åker runt ska du inte komplicera allt.
Fly från hat, misslyckanden och avundsjuka.
Begrav inte dina tankar, gör din vision till din verklighet.
Vakna upp och lev!

/Bob Marley

Jag kanske inte håller med fullständigt, alla misstag är saker man lär sig av och jag reflekterar hellre över de än flyr från de men visst.
Livet är nog lite för kort för en massa eftertänksamheter ändå ;)

I vilket fall som helst gillar jag denna låten skarpt och den påminde mig om min älskade reagge period med Bob Marley på högsta prispallen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0