Kärlek

Jag har en sån där hemmapysslar dag idag och när jag sorterade i bokhyllan hittade den här:

En liten gåva från mig till J♥

En liten bok som rymmer många tänkvärda och söta ord om käleken.
Jag blir varm i hjärtat när jag läser.

"Kärlek känner ingen skuld, tänker inte på problem, försöker åstadkomma det omöjliga, väjer inte för det omöjliga; den tror att allt är rätt och möjligt
"
/Thomas Á Kempis (1379-1471)

"Jag har slutligen fått smaka av livets sötma och lärt känna det bästa som finns.
Jag har töat och kommer aldrig mer att frysa
"

/ Edith Warton (1862-1937) om att bli kär vid 46 års ålder

"Den högsta lyckan i livet är att bli älskad för den man är, eller ännu hellre- trots den man är
"
/ Victor Hugo (1802-1885)


And I still love you...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0