Middagstips

Igår åt vi en av de enklaste, billigaste, snabbaste maträtterna som går att äta =)
Och det var sååå gott.


Kanske inte ser så aptitligt och gott ut som det var.
Grönsakssoppa med korvslantar & vitlökskrutonger i.


Jag gjorde dessutom egna krutonger till. Dom blev supersmarriga och jag ska lätt göra de fler gånger, kan vara gott i sallad med.

Så här gjorde jag och det räckte gott och väl till oss 2

Krutonger med vitlökssmak.


3 formfranska? (rostbröd)
1- 1 ½ dl olja
3 vitlöksklyftor
Parmesanost efter smak

Sätt ugnen på 175 grader
Skär bröden i centimeter stora fyrkanter.
Blanda olja, pressad vitlök och riven parmesanost i en skål.
Vänd ner bröd"bitarna" där i och rör om försiktigt.
Ta upp brödet och lägg på en plåt.
In i ugnen, högt upp i cirka 10 minuter.
De ska vara krispiga och ganska hårda.

MUMS!!!

Jag har fått dille på vitlök nu i vinter eftersom jag är helt övertygad om att det hjälpt mig att inte bli förkyld.
Jag hade jättelätt att bli förkyld innan men sen jag slutade röka och började äta mer vitlök så blir jag det väldigt sällan *peppar-peppar*
Igår kläckte J ur sig när han kom hem och möttes av en stark vitlöksdoft "Grannarna tror nog att det har flyttat in araber i lägenheten" hahaha

Ikväll ska vi käka hemmagjorda hamburgare♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0