Futurum nobis est

Jag är så jäkla taggad inför framtiden nu.
Snart går jag på sista terminen på behandlingspedagogslinjen och därefter är jag "fri som en fågel" igen.
Jag har haft lite kalla fötter innan.
Känt att jag inte är riktigt redo att ge mig ut på arbetmarknaden igen, jag bara älskar ju att gå i skolan.
Det har varit så skönt dessa 2 åren, att liksom veta vad man ska göra och att hela tiden samla på mig ny kunskap och verkligen få använda mitt huvud istället för att bara ge och ge och ge.

Jag har ingen tvekan om att det kommer bli annorlunda att börja jobba denna gången.
Nu ska jag ju för guds skulle hålla på med det jag vill och brinner för.
Men ändå, det har helt klart sina fördelar att plugga....

Jag vill göra mer, jag är inte redo att slå mig ner, skaffa fast jobb, villa, volvo, vovve... *ryser*
Kanske jag aldrig blir redo, men nu är jag här och det är nu som gäller.

Än så länge är det bara vi, Jag o J.
Och vi är unga, jag är ung.
Därför ska jag passa på att leva och göra såna saker som jag vill och som är smidigare att göra innan vi är fler i familjen.
Jag hade ett nyårslöfte, 2011 ska bli mitt år.
Jag ska se till att göra en massa sånt som jag drömmer om.
Sånt som jag vill göra innan!!!

Och planeringen är i full gång, får rysningar bara jag tänker på det (av välbehag denna gången).
2011 KOMMER bli ett sjuhelvetes bra år om jag får bestämma.
Ett år fullt av äventyr och nya vyer.
Och jag hoppas få dela det med de som betyder mest i mitt liv.
Min fina J och min underbara familj♥

Denna donnan och jag ska ta världen med storm =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0