uttökat ordförråd

Jag är en sån som ibland använder gamla talesätt när jag pratar.
Ni vet såna som man inte ska tolka på orden utan de har en annan innebörd..
Ajja, jag ger exempel istället så ni fattar

"Ah, dra mig baklänges"
"Hon lägger alltid sin näsa i blöt"
"Som man bäddar får man ligga"

Ofta hittar jag på egna. Men de är så fula och fulla av ohelgade ord så de vågar jag inte skriva här.
Googlade iaf på lite nya så jag kan uttöka mitt lilla språkförråd och inte visste jag att det fanns så många.
Se och lär:

"DET ÄR INTE LÄTT ATT VARA KOTLETT, NÄR MAN ÄR KÖTTBULLE!"

"Dra mig på en kälke in i rövhålet mitt
sa världens minste man
och kröp in i sin röv och försvann"

"Det är klumpar i mjölken sa den blinde då han drack ur den lungsjukes spottkopp"

"Du har en röv bakom örat"

"Snacka skit går bra, men äta brö me arslet går inte!"

"Han har inte alla polacker på bygget"



Kommentarer
Postat av: anki

hahahaha :) fick mig ett gott skratt :)

2011-04-08 @ 11:16:46
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0