Lite tjock

Igår var det en av killarna på praktiken som sa till mig : Du är lite tjock.

Jag
: ehh..ok. Så säger man inte.
Han: Men det är du, lite tjock.
Jag: Ja men så säger man inte jag blir ledsen om du säger så.

Hur brutalt ärliga är de inte?!
Även om jag inte blev ledsen o det mest var en klumpig kommentar när vi hade kul så sa jag ändå som jag gjorde av anlednignen att nästa person han säger så till kanske är en flicka på skolgården som blir ledsen o gör en stor grej av det.

Visst är det lustigt, hur olika det kan vara beroende på varifrån i världen man kommer.
I deras land kan "lite tjock" mycket väl betyda något bra.
Att man är välbärgad och har råd att äta sig mätt varje dag.
Eller att man har kvinnliga former, det som vi kallar kurvig.
Kanske är det precis samma grej "Lite tjock" o kurvig.
Same shit different name säger jag :P

Är det inte egentligen vi själva som skapar våra "dåligheter"?


Exempelvis:

Är det inte vi som ger svenska flaggan åt rasister när vi låter bli att hissa den på skolgården för det är främlingsfientligt?!




Kram från den lite tjocka ;)


Kommentarer
Postat av: Anki

haha fick höra samma kommentar som du, och jag försökte verkligen förklara för killen att det är inte okej, att det finns de som blir ledsna av det. Han fattade aldrig mig och var rädd för att han hade sårat mig istället.

2010-09-07 @ 22:31:18
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0