Fot problem.

IDA: Du är så gullig. Love you♥

Ledig idag men fick ändå ställa klockan. Jag var tvungen att ringa VC då jag fått några konstiga blåsor på tårna på ena foten. För några veckor sen tappade jag en pajform i golvet och fick fullt med glassplitter i foten och kanske kan det vara några splitter som fortf sitter kvar.
Otäckt är det iaf och igår var tårna precis svullna.
Imorgon ska jag alltså infinna mig hos distrikts sjuksköterskan kl 11.
Bad själv att få gå till sjuksköterskan istället, tycker det är onödigt att ta upp en läkares tid för nåt så simpelt =)

Detta fick mig att tänka på ett tilfälle för kanske 5? år sen. Min lilla Wilma fyllde år minns jag.
Jag var hemma i lägenheten i K-stad och fick ett ryck och skulle göra lite situps. På den tiden var jag inte så nogrann med att dammsuga (Min första lägenhet var riktigt svinig :S )
 eller hur mamma? ;)
Nåväl, jag gjorde situps på golvet på min vardagsrumsmatta och när jag är färdig o ska resa mig upp så tar jag liksom i med handen i glovet och skjuter ifrån och snurrar till. Då känner jag hur nåt borrar sig in i foten på mig.
Jag förstår direkt att det är ett glassplitter och efter försök att få ut den själv åker jag tidigare hem till mamma för o få hjälp med det.
Mamma lyckas inte heller.

Kalaset för Wilma ska snart börja och ingen kan skjutsa mig in till Sjukhuset (en Söndag).
Jag ringde Madde som självklart ställde upp o hängde med mig in.
Där satt vi sen o väntade, o väntade o väntade.
Efter kanske 2 timmar fick jag nog.
Förstod ju att jag inte var så högprioriterad med en glasbit i foten på en akutmottagning.

Jag gick till sjuksköterskan som satt på ett kontor och frågade om inte hon kunde hjälpa mig.
"Jo det kan jag men jag får inte ge bedövning".
"Skit i bedövning, bara helvetet kommer ut".

In i ett rum och fram med en vass jävla pincett som mer kändes som en machete i min fot. På med någon slags förstoringglasögon och "dig it in"!!
Dra åt helvete vad ont det gjorde.

Men ut kom den lilla fan och sen kunde jag belåten åka hem till kalaset igen
.
Slutet gott allting gott, eller hur !

Fina Madde tack för skjutsen ♥ ;)

Varnar känsliga läsare för äckliga fötter:


Ja ni ser, ajajajajaj :´(.


Nu sska jag faktikst plugga. Fick lite gjort igår med. Bra där Bella.


En styck rufs-i-tufs med en nyfiken och klängig katt nyss =)


Kommentarer
Postat av: madde

Jag säger bara hahaha de hade jag helt glömt;) vi har varit me om en del genom åren.

jag kan tyvärr inte köra dig till sjukan denna gången, men de kan du ju göra själv nu:)

Åssa mamma berättade förra veckan att sanna skulle köpa skor till lina en gång när ni va små, då ställer sig lilla bella o storbölar vid kassan o säger att hon tagit pengar från din spargris.

Jag skrattade så jag låg dubbel, jag kan tänka mig att sanna inte skrattade just då;)

ska bli så kul när du får barn o se om dom får din påhittiga busiga sida<3

kram

2010-09-29 @ 13:38:16
Postat av: Johanna

Hoppas att det går bra hos sjuksköterskan !

Och kämpa på med studierna !

Ha en riktigt bra dag nu !!

kram

2010-09-29 @ 14:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0