Man måste inte alltid vara där, men här!

Mitt nästa nyårslöfte är redan spikat.
Komma ihåg att sätta på ljudet på telefonen varenda dag efter jobb/ Skola.
Jag suger på det och mina vänner & familj blir alltid skitsura på mig för att jag aldrig svarar i telefon!

Sanningen är den att jag inte riktigt trivs med att jämt vara tillgänglig.
Jag tror inte det är bra heller.
Min lärare talade om detta en gång i skolan och påpekade att i dagens samhälle har man aldrig rätt till att njuta av här och nu för ständigt är man tillgänglig för andra via mobil, i-phone osv.

Jag pratade timvis i telefon när jag var yngre.
Mamma gick flera gånger i taket när telefon räkningen damp ner i brevlådan :/
Nu finner jag det hela betydligt mindre roande.

Jag msåte verkligen känna för att prata i telefon om jag ska göra det.
Ringer ngn mitt i ett program så väljer jag att inte svara om jag verkligen vill se programmet.
Kanske är det så att jag blivit mindre social eller kanske trivs jag bara bättre i mitt eget sällskap?!

Jag tror på det sistnämnda.
Jag får alltid bäst svar av mig själv :P

Du själv är den viktigaste i ditt liv!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sant, så sant Bella! Du gör rätt i det och jag ska också börja tänka mer så, men vi får se till att prata liiiiite oftare =)

2010-09-20 @ 23:24:35
URL: http://viktigtstrunt.blogg.se/
Postat av: Anki

Känner samma som du, och ibland har man helt enkelt inte någon lust o svara, för man vill va för sig själv ett tag.

2010-09-21 @ 11:52:30
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0