jag drömmer om

I framtiden vill jag ha ett jobb jag trivs med, ett stimulerande, omväxlande, utmanande, roligt jobb!
Jag vill ha en utbildning väl värd sina skulder, något tryggt att falla tillbaka på och helst en utbildning inom något jag kan tänka mig hålla på med resten av livet.
Jag drömmer om en bra ekonomi, inte nödvändigtvis ett liv i välfärd och rikedom men en stabil och trygg inkomst med utrymme för att förverkliga drömmar och resor.

I framtiden drömmer jag om en familj. Bebisar som blir barn och så småningom självständiga individer.
Jag drömmer om en kärleken till en man som är trygg och ansvarstagande. En kärlek som inte alltid kanske blomstrar för fullt men som inte heller vissnar och dör ut. Vårdad kärlek med ömsesidig respekt och tillit!
.

Jag vill i mina sista dagar kunna titta tillbaka på ett liv som jag levt. Inte bara för alla andra utan för mig själv. Jag vill göra kloka val och i efterhand kunna säga, vad glad jag är att jag....
Jag vill göra mindre kloka val men ändå kunna säga, jag lärde mig så mycket av...

Jag vill se platser och uppleva saker som får mig att rysa av välbehag.
Jag vill resa och få insikt i hur stor världen faktiskt är och hur alla vi männsikor här på jorden faktiskt delar en tillvaro som är så ojämn och orättvis.
Jag vill nå svindlande höjder och bli förtujst över hur vackert det är.
Jag vill se botten och bli förtvivlad.

Jag vill leva här och nu men aldrig sluta blicka framåt.
Det viktigaste är inte att jag uppnår allt det jag drömmer om utan att jag är nöjd med det jag gjort.
Jag vill känna livet i mig..


Kommentarer
Postat av: Anki

Så fint skrivet bella!!

2010-09-07 @ 18:11:26
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0