Diagnos okänd :/

Jag hade ju tid hos Dssk kl 11 i förmiddags.
Snälla som de är på praktiken så fick jag smita ifrån.

Kör bort till VC och hoppar ur skorna och visar upp mina "små" tassar.
Hon tittar och känner, vrider o klämmer (Hur vågar ssk alltid vara utan handskar när de pillar på en?).
"Nämen, detta var lustigt, jag fattar inte vad det kan va".

Pillar lite till och utesluter svamp, glassplitter blåsor och skabb (Thank god).
Fick efter lite småpratande en tid till läkaren samma eftermiddag (wow vården dom kan bara dom vill)
Sticker in huvudet till vaccinations sjuksköterskan i kontoret bredvid för o boka tid till sista sprutan Hepatit B vaccin.
Får "glada" besked att hon kan ge mig den direkt  (wow igen, snabba ryck).
In med sprutan snabbt som fanken sen tillbaka till praktiken.

Kommer lagom till vårt möte är slut. Käkar lunch. Sitter o småpratar. Påbörjar handledning.
Klockan blir 13.45 o jag drar mig igen, bort till Vc och denna gången hos dr (tur jag slapp betala).

Samma procedur med klämmande, kännande, frågor om jag rider kontinuerligt, när de uppkom, om jag gått i tajta stövlar? osv.
Återigen- inget klart besked på vad det är kan ges.
Dr ville skicka mig till Hud men där sa jag stopp o belägg.

FIck istället pencillin mot... ja säg det? Kanske staffilicocor, tabletterna ska ätas i 10 dgr och blir det inte bättre innan onsdag nästa vecka så får jag återkomma....

Ja, man känner sig ju lite speciell när det inte går att ge en besked på vad det är ;)

Nu ska jag njuta av en kopp te, en hårig katt och lite tid framför tv:n.
Killen är på hockey och jag njuter faktiskt av ensamheten, som vanligt :)


Ossy och jag på våra favvoplatser :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0