Tuppkaka

I eftermiddag kommer J:s föräldrar & syster och fikar.
Jag hade tänkt ge mig på att baka en kaka men eftersom jag har turen att leva med en man som har den excellenta egenskapen att baka goda kakor och gilla det så tog han över uppgiften =)
Dealen var att jag skulle handla innan så så fort alvedonen jag tog mot min hemska mensvärk gjort lite nytta så ska jag bege mig till MAXI.

Denna kakan blir det:


Tuppkaka
  

Ingredienser
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl vatten

Kräm:
50 g margarin
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 äggula

Garnering:
Kokos

Gör så här:
Vispa ägg och socker poröst.
Blanda i mjöl, bakpulver och vatten och vispa tills det blir en jämn smet.
Häll upp smeten i en smörad och bröad form och grädda i 175 grader i 40 minuter.

Blanda nu ingredienserna till krämen i en gryta.
Låt det sjuda under konstant omrörning tills det tjocknar till en kräm.

När kakan är klar så brer man på krämen på sidorna och på toppen.
Sedan strör man kokos på sidorna och på toppen.


Fick smaka den på praktiken för några veckor sen och de var jättegod och lätt att göra!!!
So long..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0