Ett städat hem

När jag var yngre och fortfarande bodde hemma så minns jag att jag ofta irriterade mig på en sak min mamma gjorde.
Hon dammsugade, hon dammsugade så in i helvete rent ut sagt.
Varenda, varenda dag åkte maskinen fram och drogs från rum till rum genom huset.

Mest hatade jag ljudet (det ogillar jag starkt fortfarande).
Där satt man i lugn o ro framför Tv:n o mumsade på en ostmacka också kom mamma hem och efter 5 minuter hörde man städskåpet öppnas och sladden dras ut och då visste man att helvetet var nära ;)
DÅ var det slut på slappandet och lugnet.
"Bella- upp med fötterna, flytta dig så jag kan ta soffan, vem har slängt en tidning här, ta ut glasen efter er.."

Så till insikten:
Jag svor på att aldrig bli likadan men jag kan meddela att jag nu är på god väg.
Visserligen dammsuger jag inte varje dag men så har jag inte 4 katter o 2 ungar heller.
Däremot så plockar jag, jag plockar, tvättar, sopar, rensar kattlådan, bäddar sängen, diskar, viker in tvätt, vattnar blommor, slänger sopor...
Varenda jävla dag gör jag detta.
Nu menar jag inte att J inte gör nåt för han är ganska duktig han med även om jag är snäppet vassare ;)
Det jag vill komma till är att jag insett att om man vill ha någorlunda ordning o reda i sitt hem då är det ett heltidsjobb, 24*7.
Alltid hittar man nån dammtuss eller nån tidning som ligger där den inte ska. Det finns alltid o göra!
O då är vi bara 2+ katten.

En del av mina vänner är riktiga latmaskar när det kommer till städning.
De städar var 14:e dag vilket innebär att de får lägga minst en hel dag på att bara städa eftersom hemmet då ser ut som ett bombnedslag.
De kan ibland säga "Du har alltid sån ordning".

Till er: Hemmet sätdar inte sig själv, vill man ha ordning o reda och ett någorlunda respektabelt hem då får man vara beredd att kanske lägga nån timme varje dag på "tråkiga saker".
Men summan av kardemumman är ändå att det är värt det tycker jag.
Jag trivs inte i ett bombnedslag!
Jag lägger hellre denna timmen varje dag än ägnar en hel helg till att plocka gamla sura strumpor från golvet eller mögliga äppelskruttar från bordet.



Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ha ha ha. Thats life. Och visst är det bättre att lägga en liten stund varje dag på att hålla i ordning än att behöva lägge en hel dag sen istället. Du har blivit sååååå duktig Bellisima <3

2010-10-12 @ 19:14:24
Postat av: mamsen

Och jag dammsög inte varenda dag - typ varannan för den delen.......

2010-10-12 @ 19:30:37
Postat av: Anki

du har en sån rogivande blogg :) småler ibland när jag läser o flinar lite för mig själv :) och min mamma var likadan :)

2010-10-13 @ 08:59:16
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com
Postat av: mamsen

Nästan alla mammor är sådana - vänta ni och se!!!! Vi vet o vi kan!!!!! Mest o Bäst!

2010-10-19 @ 19:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0