Frågor om Islam

Vi har snöstorm här uppe.
Det blåser nåt så in i helvete och snöar.

Vad kan då passa bättre än att gosa in sig i en mjuk gosig filt i soffan med en bra bok.
Tidigare har jag läst lite blandade böcker men efterhand som jag blivit mer insatt i min utbildning och mer intresse har väckts kring olika ämnen osv så har det blivit att jag läst mer böcker som lär mig saker jag kan ha nytta av.
Att jag utbildar mig till behandlingspedagog är ju inte bara för att ha ett jobb utan för att jag har ett stort intresse kring olika typer av människor, männsikors beteende, religioner, missbruk m.m.

Idag när J♥ skulle till biblan skickade jag bud med 2 böcker.
Den ena tänkte jag ge mig in på redan ikväll:



99 Frågor om Islam.

"Vad säger koranen om slöjan"
"Har självmordsattentat med religion att göra"
"Ger Islam stöd för hedersmord"

Är några av frågorna som besvaras i boken.
Väldigt vanliga frågor om Islam och som är mycket intressanta att få svar på.

SPÄNNANDE..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Här är oxå jätte mycket snö!!

Kul för barn men jag är ingen älskare av det ;)



Tack för din kommentar - blir alltid lika glad.



Kram o ha en fin dag

2010-11-24 @ 09:33:17
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: Anki

ett tips är och läsa självbiografier, har jag gjort en del nu, det lär man sig mkt på oxå :) Finns en som heter "Alkoholist med rätt att leva" skriven av Birgitta Crafoord. Håller på och läsa den nu, den är riktigt bra, man får verkligen insikt om alkoholism och hur det är :) Den islam verkar inte dum heller, fan man kanske skulle läsa på lite om religion och kulturer, kan va bra för en behandlingspedagog och veta.

2010-11-24 @ 11:35:56
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0