Indien del 2

Efter en vecka i Palolem åkte vi vidare mot Norra Goa och första stoppet av två blev Candolim.
I Candolim var det väldigt öde o mycket hade stängt.
Vi hade däremot tur och fick tag på ett helt okej hotellrum för ynka 130 spänna natten o nära stranden.
Första kvällen så gick vi till närmsta öppna restaurang då jag var såååå trött.
Jag fick släpa in J som fick lite ångest när han såg att dom hade karaokekväll.


Efter mycket strand och bad så passade det bra med en tur in till gamla Goa.
Det känns som att det i varje turiststad finne en "gammal" stad också som man bara måste o varenda jävla gång är den fylld av massa kyrkor. Goa var inget undantag!!!!
Fast fina var de ju:
   

På väg hem från Gamla Goa hade J önskat att få åka buss ( svinbilligt i Indien ) så det blev det.
Hmm.. en lite annorlunda upplevelse än att åka buss här




Som ni ser var bussen ganska pimpad =)

Resterande dagar njöt vi mest på stranden i Candolim, som sagt så var där dåligt med saker att göra och J låg magsjuk en av dagarna vilket ledde till att jag överlägset vann "Jag är brunare än du" tävlingen.
Klart man passar på o pressa när kille  e sjuk ;)



 

Just det, sista kvällen i Candolim åkte vi på marknad i Anjuna.



Jag köper klänning. Pruta är ja bra på!!


När J knäppt bilden sa gubben "Money please, this is a business cow) haha

Hotellet vi bodde på hete Holiday beach resort.


På stranden på Candolim låg Vraket "river princess" som gick på grund där i början va 90 talet.
Ingen ville ta ansvar för det så det har legat kvar sen dess.
Det ser spöklikt ut och J ville simma ut till det.
Som tur var så var det för höga vågor för det.

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken upplevelse det måste ha varit att få komma dit.

Låter som att ni haft det heeelt underbart, så kul att se bilderna!

KRAM!

2010-05-19 @ 07:30:39
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Anki

hahaha this is a buisniess cow :) det tyckte jag var kul :) Ni ser ut o ha haft det mysigt iaf =)

2010-05-19 @ 10:39:51
URL: http://egoanki.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill också fara och resa ;D

2010-05-19 @ 11:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0