Min junior

Jag hade tänkt att vänta med att köpa blommor och plantera saker tills flytten är gjord.
Så bökigt att bära en massa krukor och växter från balkong till balkong.
Men så igår var vi på plantagen, på jakt efter en liten blomma till J:s mamma som fyllt år.

Jag kunde inte hålla mig.
Det blev visserligen inga växter men det blev fröer.
Jag har länge velat prova att så någonting själv på balkongen och gärna någor ätbart.
Det är en speciell känsla att sätta tänderna i en tomat som man själv sett ta sig från ett litet, litet frö till en färdig tomat =)


Tomater blev det inte men det blev vaxbönor, som jag älskar.
Det blev ockå roccula som tydligen ska vara lätt att odla själv.
Jag har tyvärr lite dåligt med gröna fingrar (min syster som är florist fick alla de generna)
därför valde jag lite enklare saker.
J valde också en enkel sak =)
Nämligen den här:


haha.

Låt barnen odla själv stod det på skylten där han plockade påsen.
Men han är stolt minsann och har redan brett ut fröerna på en tallrik med hushållspapper =)

Kommentarer
Postat av: lina

sikken gulletuss haha..

2010-05-23 @ 22:28:42
Postat av: Emelie

Åh, ruccola, gott gott :-D.

Ja du, soldäcket r ju trevligt, jag gillar det på sommaren och öppna spisen på vintern :-D.

Låter som en mysig helg hos er med.

Kram!!!

2010-05-23 @ 22:48:55
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Supermysig blogg du har :)

2010-05-24 @ 15:30:41
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0