Sjuksköterskan.

Idag ska jag gå med sjuksköterskan på KPT (kommunens psykiatriska team) Jihooooooo. Känns skitskoj.
Jag har längtat efter det :)
I eftermiddag ska jag göra delegations provet så jag får ge mediciner i sommar på boendet.
Har gjort det många ggr innan så det känns inte så farligt.


J är förkyld igen. Och så jävla sur o grinig.
Jag vet, man blir på kasst humör när man är sjuk men den här snubbne går mig på nerverna igen.
Åh vád jag får bita ihop.
Hatar när karlar är sjuka.

Hittade en föreläsning igår som jag så gärna vill gå på men fan jag har egentligen inte råd. 270 spänn.
Samtidigt är det ju en bra sak eftersom min distanskurs handlar om just detta.
Får suga på den lite till:

Mat-desperat!

Ett underhållningsseminarium av största vikt om kvinnlig aptit

"Alla kvinnor jag känner har ett komplicerat förhållande till mat"

Vi vill på ett humoristiskt och vetenskapligt sätt gestalta kvinnors ätande. Målet är att belysa kvinnors förhållande till mat och den egna kroppen. Hur är ätande kopplat till vår självbild? Hur överförs förhållandet till mat och självkänsla mellan generationer? Om ätande som tröst, belöning och bestraffning. Specialskrivna texter av bland annat Karin Thunberg, Anita Strandell, Carin Mannheimer, Moa Herngren, Grynet Molvig, Tommy Hammarström, Mi Ridell och Linda Skugge.

En föreställning med humor, allvar, sång, musik och dans.

Seminariet inleds med fil. dr. i psykologi Christin Mellner som berättar om synen på kvinnan och kroppen genom tiderna och fram till våra dagar. En alldeles ny undersökning baserad på 2000 kvinnor från 25 år och uppåt presenteras. "Kvinnan, kroppen och maten", som handlar om kvinnors självbild, relation till den egna kroppen och självkänsla.



Medverkande

Grynet Mollvig, Mi Ridell, Christin Mellner och Paula Ternström
Regi: Lena Söderblom
Koreografi: Olle Ingeson

Musik arr: Joakim Dominique

Föreställningen är ca 2 timmar inkl paus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0