Sommarlov

Vi struntade i Robin Hood ikväll, får se om vi tar det en annan kväll.
Känns som vi har så mycket att göra nu inför flytten så vi hinner knappt med ngt mer än packa, städa och strukturera.
Ska bli sååå skönt när det är över!
De sista två månaderna har det verkligen gått i ett med plugg, flytt, praktik, fixa sommarjobb, resor osv.

Jag tror att jag om några år kommer titta tillbaka på de här "pluggåren" och undra hur f*n jag orkade ;)
Ja, allting är ju för en god sak!!

Imorgon är det skolavslutning igen, senast var sisådär 5 år sen om man räknar studenten.

Jag minns när jag var liten, jag hade alltid så svårt att somna kvällen innan skolavslutning.
Det var en blandad känsla av pirr i magen inför lovet men också lite vemod över att inte få träffa kompisar och fröken på så lååååång tid.
Morgonen därpå samlades vi på skolgården och gick i samlad marsch till kyrkan.
Doften av blommande syrener och ljudet av porlande vatten från byns å föjde oss.
Hand i hand skuttade man fram på myggbitna små ben och i ny klänning dagen till ära.
Efter kyrkan gick vi tillbaka till skolan igen och fick fika och en sommarpresent/ minne av fröken.

halsningar/Liebe06.gifMamma tog alltid mig och min syster till stranden sen på eftermiddagen.
Med kylväska packad med läckerheter och baddäkten under kläderna.
Där mös vi sen hela eftermiddagen för att nuta av grillat hemma i trädgården på kvällen.
Också fick man va upp lääänge också på kvällen.

Jag minns det med sån värme och mina läppar får ett leende så fort jag tänker på det.
Mina barndomsårs skolavslutning.

Det var en bra dag!!blomster/Pflanze02.gif


Kommentarer
Postat av: mamsen

Och ni fick alltid varsen present på morgonen innan ni gick till skolan. Ett år hade jag suttit uppe o gjort fotoalbum till er som innehöll bilder på er ni när ni var små. Kommer du ihåg?

Och presenterna har jag fortsatt med: har precis slagit in en flaska parfym till Wilma o en flaska luktegott till Baltzar som dom ska få i morgon som sommarlovspresent.

2010-06-10 @ 20:45:51
Postat av: Bella

Ja det kommer jag ihåg nu när du säger det. Det var itne riktigt samma känsla detta året men bra härligt ändå. Även om man vet att man snart kommer få börja knega istälelt :/

2010-06-11 @ 09:56:22
URL: http://hakanssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0