Tung vecka.

Imorgon räknar jag att jag börjar mitt sommarjobb fast egentligen är det ju bara utbildning hela dagen.
Först dokumentation fram till lunch och sen brandutbildning.
Mycket man ska kunna när man jobbar med människor =)

Denna "lediga" veckan (om man nu kan kalla det det när man flyttar) har varit blandad som ni förstår.

Flytten var jobbig och jag hade glömt hur tufft det är att flytta.
Det har varit underbart väder större delen och det är ju såklart ett plus.
Ja har lapat i mig sol och försökt hålla kvar brännan från Indien någorlunda.
J har jobbat över massor. Inte så farligt enligt mig som trivs ganska bra i min ensamhet när jag kan gå o pula i lugn o ro. Sen tycker jag såklart synd om  honom. Att jobba från 7 på morgonen till 00.30 på natten är kanske lite väl, tycker t.o.m jag!

Det tyngsta denna veckan var ju naturligtvis igår när vår älskade Glenn fick somna in.
Vi älskar våra djur så oändligt mycket och det är alltid lika svårt o jobbigt när de försvinner.
Detta stoppar mig lite för att eventuellt skaffa ett nytt.
Igår gick jag o J här hemma och pratade om hur mycket glädje och kärlek man faktiskt får från sina djur.
Hur otroligt ödmjuka, snälla och trogna vår 2 små djur har varit.

Imorse när jag sen skulle gå ut för att vattna mina små bönplantor på balkongen möts jag av bara stjälkar och avbitna blad. Ossy hade varit i farten och tuggat i sig alla mina fina bönplantor som jag var så stolt över.
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Där fick jag för det jag sa igår liksom.
Jäkla kattskrälle!!!!!!


Igår kväll var ingen munterkväll och vi tände ljus och tänkte på vårt lilla odjur större delen av kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0