Saknad och sand.

Jag måste erkänna en sak, och det är inget jag är stolt över.
Jag saknar verkligen jättemycket att röka nu på sommaren.
Dessa ljusa sommarkväller med ljuvliga vyer och en drömbalkong, då saknar jag att gå ut på ballisen, sätta mig ner i lugn och ro, tända en cigg o känna lugnet som sprider sig i kroppen av första blosset och bara njuta av utsikten och tystnaden.

Jag vet, det är farligt och det är dyrt och det är onödigt.
Det är därför jag inte gör det men det finns få saker som ger en sådan njutning som en cigg en sommarkväll.
Ännu hellre i goda vänners sällskap eller med sin älskade och ett glas rosé.

Usch, jag skäms verkligen när jag beskriver det men så är det ju.
Rökning innbeär mycket dåliga grejer men hade det enbart varit negtivt hade ju inte så många gjort det.


Idag när jag slutade jobbet så satte jag igång och småpysslade här hemma direkt.
Städade och fick upp lite fler prydnadsgrejer.

Tänte visa något av en favorit här hemma som jag är mycket stolt över:


Se ni vad det är?! 2 ljusstakar köpta på Village som jag lagt sand och annat smått o gott i.


Sand och snäckor från Indien ligger i =)


Sand från Sahara och ståltråd med pärlor, från Village =)


Sand från Santorini + liten fjäril.
Ja sanden var svart och stenig eftersom det var en vulkanö.

De 3 senaste solsemestrarna vi varit på har jag plockat sand och köpt dessa ljusstakar för att lägga det i.
Tycker det är riktigt fint och minnesfullt.

Blir dock dyrt att köpa nya ljusstakar för 120-150 spänn varenda gång :P


Kommentarer
Postat av: lina

men duktig är du syster! <3

2010-07-14 @ 22:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0