Sagan om Loch Ness.

När jag var liten eller yngre så älskade jag att läsa om oförklarliga saker såsom ufo:n, apmannen i bergen och framförallt Loch Ness sjöodjur.
När J frågade mig om jag tror att Nessie finns så blev jag faktiskt tvungen att svara nej.


Skrönan om Nessie har funnits hur länge som helst och med alla undervatten ( och över med för den delen) så borde man ha sett mer av henne än man gjort anser jag. Visserligen är Loch Ness sjön otroligt djup.
Den är faktiskt så djup och stor att den innehåller mer vatten än Englands alla sjöar tillsammans.
Men nej, jag tvivlar.


Första gången någon rapporterade om att dom såg Nessie var liksom på 500-talet.
Ehhh.... borde inte hon va död nu?
Alla vet vi ju också hur fort ett rykte sprids. Har en sett en sak så har flera andra också gjort det.
Jag menar om man står vid Loch Ness gång på gång på gång så till slut bara måste man väl säga att man sett en skymt av henne.


4000 rapportet om att man sett Nessie har kommit in. Men filmerna och bilderna är diffusa. Man ser ju knappt vad det är. Det kan likväl vara en pinne som flyter på ytan eller en stor fisk som simmar.
Men världens sista dinosaurie? No, don' think so.


Nessie????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0