Nu tar vi ett snack.

Inte många knop gjorda här.
Jag var o handlade lite nödvändigt innan.
Känner mig fortf hängig men konstigt nog har det inte brutit ut ordentligt.
Märklig förkylning detta.
Eller är det mitt immunförsvar som blivit bättre med hjälp av träningen.
I Hope So ;)


När jag satt i bilen på väg hem från handlingen så kom en låt på radion som jag kände igen som fasen men inte kunde placera.
Men nu vet jag ju.
Galan från Haiti som gick förra helgen? innehöll ju en massa bra artister men låten som Jay Z och Bono m.fl hade skrivit och som framfördes med hjälp av Rihanna tyckte jag var så fin.
Som sagt så var den ju skriven till offrena i jordbävningen i Haiti och man hör riktigt hur mycket hopp sången vill förmedla.



Fina Rihanna, underbar röst och såå vacker. Kan inte fatta att hon bara är 21 år.


En annan sak som jag kom att tänka på när jag hörde låten och som jag o J pratade om för ett tag sen var hur världen samarbetar när det händer nåt sånt här. Hjälp skickas från alla möjlig länder och helt plötsligt är allt det som kallas "konflikter" länder emellan glömt och vi stöttar varandra.
Precis som det ska vara.


Men samtidigt som det är fantastiskt så är det ju sorgligt med, att det ska behövas nåt sånt här "stort" och
fruktansvärt för att vi ska reagera och dela med oss och finnas där för varandra.
Människor dör varje dag i naturkatastrofer, svält, AIDS, malaria, krig osv.
Så bara för att det slutar skrivas om Haiti och den värsta "stormen" lägger sig så borde vi inte sluta samarbeta.
Katastrofer fortsätter hända och tillsammans är vi starka <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0