Mitt "ickeperfekta" förhållande.

Läser många blogar just nu som för det mesta handlar om vardagsbetraktelser och kärlek.
Man blir konfunderad. Har alla dom det där "perfekta" förhållandet där dom aldrig bråkar och skriker på varandra?!
Hur kan dom alltid vara kärleksfulla och gulliga mot varandra och aldrig irriterade och "snäsiga".
Vet inte hur många gånger jag skrikit åt J o smällt dörrar.
Hur många gånger jag känt för o kasta in handduken.
Hur jag flera gånger jämfört oss med andra par och tänkt att detta måste vara fel för dom verkar ju aldrig bråka och pratar bara om hur skönt det är att ha hittat sin själsfrände och hur dom älskar ditten o datten och allt han gör typ. Varför kan inte vi få det så??


Inget ont mot gulliga inlägg, hur många går ut o skriver på sin blogg "min dumma jävla gubbe gick direkt hem o la sig på soffan igår och jag blev så förbannad att jag känner för o kasta ut honom".
För att nästa dag skriva "Nu är allt som vanligt igen hihi".


Men jag kan erkänna, mitt förhållande är inte perfekt. Långt ifrån. Ibland känner jag bara att detta inte kan vara rätt, han är inte min drömprins osv.
Vi skriker, vi bråkar, vi slår i dörrar och kastar grejer omkring oss. Vi har skilda meningar och jag kan reta mig till tusen på hans kommentarer ibland.

Men jag tror ändå detta är rätt. Why??

*När jag är utan honom känns det som om halva jag är borta. Så fort han åkt vill jag bara att han ska komma hem igen. Då saknar jag allt det som är så typiskt honom, hans kommentarer och hans "Jag vet inte" som man alltid får till svar när jag frågar nåt. Allt det som kan reta mig till tusen när vi är tillsammans saknar jag som fan när han är borta.



*Han får mig till att känna mig som en prinsessa.


*Han är min trygghet o min familj och jag känner att jag kan prata om ALLT med honom  o även om han inte alltid förstår så försöker han.


*När jag tänker mig ett liv utan honom gör det ont i mig. Hur lever jag utan han??!!


* Han har sagt gång på gång till mig att han skulle aldrig byta ut mig mot någon annan och han skulle följa mig vart jag än tog vägen.


*Vi kan ha så jäkla roligt ihop, han får mig till att skratta så tårarna rinner =)


* Vi har hunnit med så mycket på 1 och ett halvt år. Alla minnen.


* Han är den snällaste och mest osjälviska människa jag känner <3


ÄLSKAR DIG ALLTID, ÄVEN OM JAG INTE ALLTID VISAR DET PÅ BÄSTA SÄTT. JAG ÄLSKAR OSS OCH DET VI HAR, SKULLE ALDRIG BYTA UT VÅRT ICKEPERFEKTA FÖRHÅLLANDE MOT NÅGOT ANNAT!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vi har iaf verkligen inte det perfekta förhållandet.

Är inte alls sådär tussenussiga, håller handen på stan och sådär, allt är mest vardag liksom.

Dock bråkar vi inte särskilt mycket men där är ju alla olika också.

jag tror inte att ni har det så mycket sämre/annorlunda än "alla andra", alla har ups and downs.

Stor Kram och hoppas det känns bra idag iaf!!!

2010-01-07 @ 08:50:54
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: J

Jag ÄLSKAR dig så mycket. Jag ser oss i framtiden när vi "gjort världen" du o jag. Bott lite här och där och rest dit vi vill och lite till :) Ser fram emot ännu ett händelserikt och fantastiskt år tillsammans med dig. Puss

2010-01-07 @ 20:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0