Jordbävningens offer.

Jag har hela tiden varit väl medveten om vad som hänt på/ i ? Haiti men jag ska medge att jag är otroligt dålig på att kolla nyheterna och läsa tidningarna.
Nu har jag dock suttit och läst igenom allt om vad som hänt.
Jag är chockad?!
När Tsunamin i Thailand hände var det det enda det talades om och det var hur stort som helst. Katastrofen i Haiti drabbade förmodligen inte speciellt måmnga svenskar och bli därmed betydligt mindre uppmärksammad.


Låt mig förklara: På aftonbladets hemsida möts man först o främst av en stor bild på en skrikande kvinna i Haiti som förlorat sin son.
Bläddrar du lite neråt hittar du texter om katastrofen men strax därefter kommer en artikel om Kjell Bergkvist?!
Ehhh?????


Vem fan bryr sig om Bergkvist jävla utbrott i stjärnona på slottet när kanske världens största katastrof har hänt?!
Nej, jag kanske är hård men jag tycker tidningen ska fyllas av info på vad som hänt, vad som händer och vad vi kan göra. Du & Jag, vanliga medborgare.

Jag vet att jag är en människa som känner mycket med andra männsikor, samhällets utsatta speciellt. Jag vet att jag gärna hade arbetat som sjuksköterska i Läkare utan gränser eller som hjälparbetare i Röda Korset men jag vet också att du & jag faktiskt kan göra nånting.


Det är både glädjande och sorgligt att se att när något sådant här händer så samarbetar världens alla länder, det kommer hjälparbetare, material och läkare från alla håll och kanter.
För en gångs skull så finns vi där för varandra.
Sorgligt att det ska krävas ngt sånt här för att förstå att vi måste hjälpas åt.
Bra och glädjande att vi finns där för varandra när det verkligen behövs.


Här kan du skänka till Unicef.


Här kan du skänka till Röda korset.
Du kan även sms:a AKUT till 72900 och på så sätt skänka 50 :-


Här kan du skänka till Läkare utan gränser
Du kan även sms:a LIV till 72990 och på så sätt skänka 50 :-



Här kan du skänka till SOS- Barnbyar.


Jag o J har redan att in flera gånger. Vi kan kanske inte göra mycket men om vi alla bara gör litegrann så kommer vi långt.


Kommentarer
Postat av: Anki

jag försöker med skänka pengar på olika sidor, brukar göra det på röda korset iom att jag är medlem där.. men ett tips.. http://godstart.se titta in där :)



Ja du, jag ska boka körtid imorgon, första gången :S det är mitt lilla delmål hahah, jag är så jävla rädd för och köra bil!

2010-01-17 @ 19:26:14
URL: http://egoanki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0