Arg som fasen.

Att vara bilägare kan göra en tokig för mindre.
Det är ju knappast gratis.
När vi köpte denna bilen ( några veckor innan jag tog körkort) så satsade vi på o köpa en lite nyare (00) då båda hellre la lite mer pengar på den o färre timmar/pengar på reparationer men det har då fan inte hjälpt.


J har nog skruvat mer med den här bilen än hans förra som praktiskt taget var en gammal skrothög.
Det började med att bromsarna rasade och sen fick jag ju på punktering på ett splitternytt vinterdäck då nån typ av tråd/kedja i däcket lossnade och idag kom nästa dom.


När J åkte till sina föräldrar för o skruva med en annan bil som han har i garaget där så hann han upp för backen utanför deras och då började den låta jättekonstigt och sen körde han in på uppfarten och då trillade hjulet av.
Till saken hör att den lät och betedde sig konstigt innan idag då vi var på väg från A6 men då vi kollade trodde vi det var snö som legat mot och sen lät den bättre igen.


Jag är så glad ändå att det hände nu, tänk om hjulet trillat av på motorvägen när jag körde ner mot skolan??!! Jag vågar inte ens tänka på vad som kunde hänt.
Det är helt sjukt vilken tur i oturen man kan ha.
Thank you Jesus!!!!

Tacksam men fortfarande arg ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0