Orättvisa i världen

Här är det pluggande som står på schemat.
Och det lär nog ta hela dagen.
Ska sammanfatta 40 sidor och göra en redovisning av det.
Men jag ska fan inte gnälla, vi brukar ha det superslappt i skolan så jag är riktigt glad att vi faktiskt får nåt att bita i.
Jag pluggar/ lär mig alltid mer under "press".
Det kickar liksom igång mig.

Har iaf valt ett intressant ämne, eller... nja, bitvis är det väldigt intressant.
Global orättvisa.
VIsste ni till exempel att omkring 830 miljoner männsikor på jorden går hungriga varje dag?!
200 miljoner av dessa är barn under 5 år!
Hungern dödar ungefär 12 miljoner barn varje år!!!

Sjuka och skrämmande höga siffror.



Googlade på svält och jag mår illa när jag ser bilderna.
Men det är verkligheten, för MÅNGA, Många fler än du tror.



Mitt nyårslöfte till 2011 ska defitnitivt bli att gör mer för att hjälpa människor i andra delar av världen.
Skänka pengar, åka som volontär osv.

Jag hade tur i Livets lotteri och blev född i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det är så att man skäms när man i dessa jultider lägger massa pengar på mat o klappar. Hade man haft något djävla vett i skallen så hade man skänkt bort varenda krona istället. Önskar jag hade kunnat tagit hand om alla dessa stackars hungriga små barn o fått ge dom tak över huvudet o kläder o massor av mat...... Alla rika kärringar som lägger hur mycket som helst av sina pengar på en massa skit kunde ju gjort en samhällsinsats i stället för att vara med på Hollywoodfruar tex. Man blir både arg o ledsen o förtvivlad. Jag skulle kunna börja gråta när jag tittar på sådana här bilder.

2010-12-08 @ 11:49:28
Postat av: Anki

Skickar ett <3 till dig :) du är fin som vill förändra världen!

2010-12-08 @ 12:03:22
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0