Stark vs. svag?!

det var en tung dag idag men inte alls på det sättet jag väntade mig.
Och det blir bara tyngre ju mer jag tänker på det.
Vi har lovat varandra dyrt och heligt att allt som sägs på lektionerna ska stanna i klassrummet och så ska det vara.
Om man bara visste hur många hemligheter och hur många männsikor med ett mörkt förflutet som man möter varje dag hade man blivit chockad.

Vi pratade en del om att vara stark och om hur viktigt det är våga visa sig svag också.
Kanske man är stark för att man vågar visa sig svag?!
Att vara stark jämt och ständigt mår nog ingen männsika bra av.


Läste ett ordspråk jag vill dela med mig av: De största och starkaste makter jag vet är skräck, kärlek och ensamhet.
Jag håller med, för de 3 sakerna kan verkligen påverka, relteras till och avgöra en människas liv.

Snabbloggning för nu ska jag till jobbet. Slutar kl 10 imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0