Och dagen gick

Shit, klockan är 01 och jag är precis färdig med läxan till imorgon.
Har suttit mer eller mindre hela dagen!!
Är det så här alla ni som pluggar på högskolan har det ? ;)

Lyckades iaf få ihop det någorlunda nu.
Det har varit ett tungt och jobbigt ämne och idag började jag till och med gråta när jag pratade med J om fattigdomen i världen och framför allt alla barn som varje år dör av svält.

Var 5:e sekund dör ett barn av svält, det är ofattbart.
Tänk er själv.
1, 2, 3, 4, 5 nu.

En mamma förlorar ett barn.


Världen är en skrämmande vacker men grym plats i vissa avseende.
Eller är det kanske människan som är grym?!
För resurserna för att mätta varje mun finns ju.
De är bara sååå orättvist fördelade.

Ogreppbart, otäckt, orättvist!

Jag vill aldrig ta livet för givet.
Jag har tur som är född här, jag har aldrig behövt gå hungrig en hel dag.
Jag har alltid haft rent vatten.
Jag har aldrig haft en bror eller syster som dött i svält.
Det minsta jag kan göra är att dela med mig, att engagera mig.
För livet♥
Nåt så självklart men skört för någon annan.

Under tiden jag skrivit detta inlägg har ungefär 100 barn dött i svält.

Ge en gåva i julklapp istället, en gåva som räddar liv.

www.unicef.se

Nu har jag skickat en julklapp till mamma som kostade mig 41 kr och gav 20 barn mässling vaccin, känns bra.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh så duktig du är. Ser hur du ligger i med pluggandet här och på FB.

Snart julledigt?

Kramis!

2010-12-09 @ 21:20:21
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0