DU&JAG

Imorse gjorde jag en god frukost och tassade sen in och väckte J.
Han är verkligen värd det efter allt han gjorde för mig igår =)

Det handlar ju om att ge och om att ta.
Jag hör så många som säger "Wow, vilken kille du har".
"Tänk om min kille skulle kunna göra sånt nån gång".

Ja, jag har en underbar kille och jag är såååå glad för att han då och då sätter guldkant i vardagen genom att göra saker för mig eller överraska mig.

Men sen gör jag ju saker för honom med.
Klart jag gör!
Jag tycker det verkar som det är lite "mannens uppgift" att köpa blommor till frun och presenter och ordna överraskningar.
Det har jag svårt att förstå!

Man kan inte förvänta sig att bli behandlad som en prinsessa om man aldrig gör nåt själv.
Det handlar inte om att "köpa varandra" eller "pressa varandra att göra saker".
Det handlar om att bli uppskattad och att visa att man ser varandra och inte tar varandra för givet.
För mig handlar det om det iallafall.
Och J har ju samma behov av att få det som jag.

I en så stressad och pressad vardag med en massa måsten och en massa planering skadar det inte att då och då visa "Jag är så glad för allt du gör och att du är min".
Ömhet, närhet, värme och kärlek♥

Imorse vid frukosten tände vi 2:a ljuset i adventsljusstaken.
Här är årets variant hemma hos oss:




Jag gillar att den är så enkel. Bara vitmossa och lite hassel?nötter.
Siffrorna köpte jag på Indiska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0