Djupa kvällsfunderingar

Och det är kväll eller natt och jag sitter som vanligt här när J sover =)
Funderar, tänker på livets viktigheter och oviktigheter.
Vad som är viktigt för mig i mitt liv..

Jag gjorde en liten lista (har säkert glömt en del)
Många av sakerna har jag ju redan uppnåt många gånger om och det gör mig glad.

*Att älska
*Att bli älskad
*Att resa och få perspektiv på livet
*Att få barn (på ett eller annat sätt)
*Att trivas
*Att vara lycklig
*Att vara olycklig (tror det är en förutsättning för att få uppleva föregående)
*Att få ha en familj
*Att ha vänner
*Att vara kär
*Att utbilda mig
*Att ha ett arbete jag trivs med
*Att de jag älskar ska vara lyckliga
*Att vara ödmjuk
*Att hjälpa (finns många tolkningar)
*Att få vara frisk
*Att känna mig tillfreds och hemma (under lång tid) någonstans



Ibland är det bra för mig att göra såna "Listor" och verkligen se att mycket av det jag vill uppnå eller strävar efter i livet har jag redan runt mig varje dag.
Jag är nog ganska dålig på att leva här och nu och uppskatta det jag har.
Jag strävar hela tiden framåt och ställer ganska mycket hårda krav på mig själv.

Kanska ett nyårslöfte för mig, bli bättre på att uppskatta det jag har, för jag har fantastiskt mycket/ många att vara tacksam för♥

Kommentarer
Postat av: Ida Ekehage

Bra lista! :)

Hoppas du får en bra nyår.



kram

2010-12-30 @ 00:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0