Skrämmande sanning!!!

Igår lagade min Honey maten så jag satt på datorn så länge.
Och uff..
Jag måste bara uppmana er att gå in o läsa min kompis blogg.
Hon studerar till biolog och håller just nu på med studier av slaktsvin.
SHit pommes.
Dags att vakna gott folk.
Hur fan kan vi låta detta fortgå?
Gå in o läs hennes blogg så hajjar ni.

Sandra är så bra för hon är ju själv vegeterian men inte en sån som skriker till hela världen att dom ska bli vegeterianer men upplyser folk om att det finns andra sätt att göra skillnad på.
Hon har fått mig att vakna och här hemma äter vi vegetariskt en gång i veckan och försöker att köpa så mycket kravmärkt som möjligt.
Att äta vegetariskt en gång i veckan tycker vi är super, jag har ju varit vegeterian innan men J har aldrig varit det och han tycker det är lika spännande varje gång det är "Vegetariska dagen" här hemma=)
Dessutom äter ingen av oss kyckling, jag har inte gjort det på måååååååånga år och när jag träffade J så frågade han varför- jag berättade och sen slutade han med.

Men helt av egen fri vilja. Jag sa att det var ok om han ville äta det men jag tänkte inte köpa hem det och tillaga det.


Gå in o läs Sandras studie nu.
Som jag har sagt så många gånger innan: Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Tillsammans är vi starka!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0