Lär dig en läxa!!!!!!!!!!!

Det där med skolan.
Det är verkligen en hatkärlek för mig.
Jag älskar att gå i skolan igen.
Utan över drift så älskar jag det.

Men så var det det här med läxor. Oftast tycker jag det är kul när jag väl kommit igång eftersom ämnena i sig intresserar mig mycket men......
Jag kommer inte igång, jag tror det hänger i sen gammalt när man tycker läxorna var bajs och hatade allt som hade med skolan att göra.

Jag märker att aldrig blir det så mycket gjort, så mycket skrivet på bloggen och så rent och städat som när jag har läxor.
Jag skjuter upp det o sätter allt annat oviktigt framför.
Sen sitter jag där kvallen före med häcken full och får plugga, plugga, plugga.
Hmm..
Senaste förra veckan sa jag till Ellie att denna gången ska jag göra 5 frågor om dagen så jag slipper sitta o besvara alla 27 kvällen innan inlämning.
Who am I kidding...

Nåväl, har pratat med mamma och varit en snäll Bella o köpt chokladbollar av 2 pojkar som rindge på o sålde för sitt hockeylag. Dom var såå söta och jag som alltid brukar säga nej kunde inte motstå.


Ruffsig Ulla-bella snackar med "Gamlan" i telefon ;)


Mammas? ehhh.. borde det inte heta fabriken chokladbollar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0