Mycket skrämmande!!!


Imorgon tänkte vi åka ner till Skåne men det verkar som det ska bli snökaos där och det slipper vi helst att köra i så vi avvaktar och checkar läget sen.

Nyss hade vi en snubbe här ffrån E-on. Elbolaget you know.
Jag är totalt anti försäljare och sa blankt nej tills jag hörde nåt om Grön El.
Hmm... What?
Eon har "klimatvänlig" el som kommer 100% från vattenkraft. Förnybar alltså ;)

Jag är så stolt för jag har blivit mycket mer miljömedveten.
Nåt har hänt med mig, jag vill hela tiden bli en bättre människa. Bra mål tycker jag :)
Jag är livrädd för klimatförändringarna. Lika rädd som för cancer.

Jag tycker vanliga människor som du och jag tar alldelles för lätt på det. Det är så lätt att skylla allt på dom stora feta politikerna men så länge inte du och jag öppnar ögonen, protesterar och ställer krav så kommer inget att förändras. Det är vi som är den stora massan.

Jag vill iallafall göra skillnad. Göra om göra rätt.

Detta gav mig rysningar. Jag är ingen sån som rycker på axlarna och bara går vidare. Jag vill inte bli det heller.
Jag köper inte bortförklaringarna som alla kör med "Ja men vad spelar det för roll om lilla jag gör något. Inget påverkas ju om det bara är jag". BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!

Nån måste ju börja, tänker alla så så händer ju nada, 0, inget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Låt oss säga att om vi får friska o hälsosamma så lever vi i ca 80 år.
Ett männsikoliv- 80 år.
På 80 år har ditt livssätt satt spår och syns. I swear!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Soooo GO GREEEN :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0