Gör nåt bra!!!

Varenda gång jag ser reklamen för barncancerfonden som går på tv så blir jag så ledsen och berörd.
Ni vet den där " 3 av 4 barn klarar sig men i var 4:e familj inträffar det ofattbara".

Jag läste en bok som jag köpte via barncáncerfonden för några år sen som hette Kämparnas konung. Efter att jag läst den boken så läste min mamma den o sen mormor. Jag kan säga att vi alla fick en annan syn på barncancer än vi haft innan. Man kan inte förstå hur nåt sånt kan hända.
Jag tipsar om den boken, även om ni tycker det är jobbigt så läs den. Ju mer vi vet och ju mer förståelse vi har ju mer kan vi kämpa tillsammans.

Nu var jag inne och läste på en blogg som hette Den starkaste stjärnan.
Den är skriven av Victors mamma. Victor dog i April av cancer i magen.
Victor blev 1 år och 7 månader.
Jag blev så berörd och tårarna sprutade.
Jag tyckte dessutom att jag kände igen honom och efter att läst i bloggen så ser jag att han varit med i serien "Sjukhuset".

Nu gick jag in o skänkte en liten peng till Barncancerfonden. Det är inte mycket som behövs, tänk om alla bara kunde gett varsin 20:a till exempel.
Det är ungefär vad tidningen med bilagan kostar per dag.
Många bäckar små.

Jag uppmanar er till att göra samma sak.
http://www.barncancerfonden.se/1707



Det är fan i mej detta som är att använda bloggen till nåt bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0