Stackars lilla Glenn!!!

Snacka om att jag har haft fullt upp.
Nu har vi ju dessutom lite sjukstuga här hemma.
Som jag skrev så var ju Mr Glenn hos Veterinären igår och det såg inte bra ut.


Där ena framtanden skulle suttit satt istället en stor böld.

Stackarn, det märktes verkligen att han hade sjukt ont.

Han kunde ju inte tugga och det lilla han åt när jag rev maten åt honom var nog bara precis vad han behövde för att överleva.
Igår rengjorde hon bölden och tvättade samt tömde knutan han hade på ryggen.
Den visade sig vara full med talg (typ fett) o det var det äckligaste jag sett när hon tryckte hål med en nål och tömde den.
BLÄ, höll på att spy. En pormask som var över en meter lång ringlade sig ut (ja det såg ut som en pormask) och Glenn han skrek för det gjorde säkert ont när hon tryckte.

Vi bestämde oss för att ge Glenn en chans till och fick smärtstillande mot "tandvärken" som ska sprutas in i munnen en gång om dan samt medicin mot diaree som han fått eftersom han inte kunnat äta fiber utan bara rivna grönsaker.


Och vilken skillnad det är.
Efter att bara ha legat så är han nu uppe o går, äter allt jag ordnar åt honom (pellets som ja lägger i blöt, rivna grönsaker och grönsakspuré som jag sprutar in i munnen).


Så roligt att de för vi har alla vatt oroliga. Hoppas nu bara tänderna växer ut rätt, annars finns det inte mycket att göra.=(
Om 2 veckor ska vi till Vet. igen o se hur det utvecklat sig.


Alla i familjen är rädda om Glensan!!!

PS. tog vaccinet idag, än så länge känner jag nada, hoppas det håller i sig!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0