Down under.

Detta skrev jag igår men allt hängde sig när jag skulle publicera så då blev jag så trött och sket i det:

Uff, jag är så omotiverad och negativ till det mesta för tillfället.
Är sjukt besviken på grejer och personer i skolan och känner just nu bara för att hoppa av.
Ibland undrar jag om jag gjort rätt val.


Nej, jag trodde mig veta att jag gjort rätt val men efter en del händelser nu ifrågasätter jag mitt beslut.

Jag vet att det är detta jag vill syssla med, utsatta människor i samhället.

Men när det sägs att man ska vara öppen, våga fråga och få tycka och tänka som man vill men när man sen gör det blir man tillsagd?! Att man har fel eller är jobbig som frågar?!

Jag är i vanliga fall en positiv person men för tillfället står mig allt upp i halsen. Jag börjar gråta för ingenting och stackars J stå där förvirrad och fattar nada.


Jag antar att det kan ha en del med sluta rökandet att göra, nu är jag i den perioden igen då det skulle komma ett nytt "bakslag".
Dessutom har ju ciggen gjort att jag lagt på mig en del i vikt och även om det i sluändan självklart är värt det så känns det så surt för dom kilo jag kämpade så hårt att bli av med i våras är tillbaka.
Jag ska ta mig ett nytt ryck nu.

Nätterna ska vi inte tala om, jag sover ingenting ibland. Vaknar 300 ggr per natt. Är på toa, dricker osv..


Detta blev ett riktigt "Gnälleinlägg" men det är tyvärr sanningen nu. =(



Kommentarer
Postat av: Jajja

Styrke kram till dej.



Hoppas att det ordnar sig i skolan, ta upp hur du känner det, för du skriver ner det väldigt bra, de andra kankse inte vet hur du känner dig och reagerar. Så det skulle nog kännas bättre.



Å ta INTE en cigg, hallå, va gör ngt extra kilo istället för ev cancer som kan komma av rökning, dåliga lungor osv, listan kan göras låååång. Så tänk i stället så himla duktig du varit som slutat med cigg, både för dig själv och din omgivning, numera luktar du ju gott;) (jag gillar inte när folk stinker rök=))



Så upp med hakan och säg till dig själv, JAG KAN JAG VILL och JAG SKA!!!



Kram Jajja.

2009-11-17 @ 09:53:09
Postat av: lina

jag håller med föregående "talare"

you can do it ulla-bella!!!!

ringde dig i förrgår men no answer. call me tonight!

2009-11-17 @ 14:23:28
Postat av: Anki

STOR kram till dig!

2009-11-17 @ 18:10:21
URL: http://egoanki.blogg.se/
Postat av: Ägarinnan

Ja, jajja. Du har helt rätt. Det är bara så svårt att tänka så när man ser hur vågen pekar uppåt :( Men jag ska inte ta några cancerpinnar. Nu har jag ju kämpat så att det vore helt galet att ge upp såhär på målsnöret.



LINA: Tack, ska ringa.



Anki: Pussgurka!!!

2009-11-17 @ 19:57:42
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: miian

hej babe!

Hoppas du mår bättre nu,låt varken xtrakilon eller idiotiska människor trycka ner dig!



För att återknyta till din kommentar så får jag nog säga att jag har en jävlans tur med att inte ha det så som du beskriver det.

J gör massor hemma och tillsammans med Lowa så det är det minsta bekymret,idag har han tom tvättat,de duuuu =)

Men jag är tex sååå van vid att vara ledig själv,när jag har lediga dagar...eller ja ledig med Lowan.

Detta nya levnadsättet kräver såå mycket nya rutiner och nya aktiviteter osv..

Men det reder sig nog =)



Kramkram

2009-11-19 @ 18:37:58
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0