Öluff i Grekland -09!!

Som jag har längtat efter att blogga. Varenda dag har jag längtat efter att skriva till dig om allt som hänt och allt jag varit med om. Vi har ju som sagt varit i Grekland 14 dagar och där även hunnit med en liten öluff. Vilket var helt suveränt.
Jag kan rekommendera det till ALLA, alla som tycker semester är mer än bara sol och bad men ändå vill känna att man har just semester.
Med barn, utan barn, gammal som ung. Det var hur smidigt som helt att luffa där.

Inlägget om semestern hade nog blivit ganska långt om jag skulle dra allt på en gång så jag tror jag delar upp det.

Vi landade alltså på Santorini Lör. den 30 Maj. Santorini är en vulkan ö. För er som inte vet vad en vulkan ö är så är det en ö som uppkommit genom att en stor vulkan hade ett jätteutbrott för x antal år sedan och där igenom uppstod Santorini.
Stranden på Santorini består alltså av svart sand.

J sov på flyget ner men det gjorde inte jag.
                                  
så här firade vi                        blekfis
ankomsten  

Svart sand som blir råvarm mitt på dan!!

Och botten i havet på Perissa (där vi bodde) är en klippa. Som var glashal. När man går ut där så var det alltså ungefär som bambi på hal is. GLASHALT!!


Vi körde på en ospecificerad resa och tyvärrr hade vi oturen och fick ett riktigt skithotell


Never live here.

Efter lite sol och bad på lördagen och söndagen så packade vi vår ryggsäckar och beställde biljett till nästa ö Naxos, redan på Måndagen.

time to go

    

Rummet på Naxos var helt suveränt. Frächt, nytt och med AC och stor balkong. Perfekt läge till allt.
Ska ni bara åka till en ö på Kykladerna så ska ni åka till Naxos. Ni får allt på en gång, sol, bad, lite shopping, mysig hamnpromenad, äventyr god mat och den bästa glassen jag ever har ätit. Och allt inom korta gångavstånd.


Rummet på Naxos och för endast 30 euro per natt.

     




Jag blickar ut över havet en kväll. Vackrare vy har jag sällan skådat.

Naxos är som sagt starkt en ö jag kan rekommendera. Den finaste jag varit på och jag vet iaf att J håller med mig.
Vår lilla öluff tog ju sig ockå en oväntad vändning som ni ska få höra mer om sen.
Nu får det räcka för tillfället. Ska gå o diska sen kryper jag nog ner i sängen igen bredvid min J som ligger och gottar sig än!!

Förresten, +1,2 kilo visade vågen imorse.
Inte speciellt farligt efter 14 dagars semester vill jag påstå.
Men så har jag å andra sidan varit duktig och tänkt på det med.
Skönt!!

To be continued....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0