Vår mini-weekend i Göteborg!!

Tack för fina kommentarer på föregående inlägg, det gör mig verkligen glad att logga in o se att nån skrivit.

Här kommer ett långt inlägg om vår miniweekend i Göteborg med tillhörande bilder:

Till helgen, igår kväll alände vi ju hem igen så det blev en snabbvisit men jisses vad roligt vi haft!!
Ja tiden i GBG kan bara beskrivas med ett ord: UNDERBAR.
 
Hemma innan och ska strax bege oss till bussen!!

På fredagen när vi anlände begav vi oss direkt till hotelellet. Eller ja, direkt o direkt. Jag blev lite lätt sur på min sambo om man säger så.
Hemma hade han så lätt för att läsa kartor o blablabla o det var inga problem att tyda kartan till hotellet, det ordnade han.
JOVISST!
När vi väl sen anlände o det var dags för honom att visa sina talanger då var han inte så jäkla tuff längre " hehe, jag vet inte riktigt var vi är"
Ett smärre utbrott fick jag men efter lite gemensamma ansträngningar kom vi slutligen rätt.

Hotellet var fint för att vara budget.

1.40 säng o ganska litet men som sagt: Mycket prisvärt!!!

Båda två var vrålhungriga så fort efter en dusch begav vi oss ner på stan. Eftersom det var lite minisemester hade vi bestämt oss för o inte snåla så det blev en exklusiv italiensk restaurang och maten där var kalas:

   
Jag äter fläskfile med currysås, ananas, banan och mango chutney. Mums!!

Klockan börjad bli mkt redan efter restaurangen men självklart blev vi kaffesugna efter så det fick bli en snabbkopp på ett fik i stan. Kaffe Mocca för mig och cappucino för honey

 

Sen var det bara en snabbkik in på 7 eleven för några tidningar o sen bagv vi oss till hotellet för att nana.

Dagen efter vaknade vi inte förrän vi 9 o gick då ner för att njta av en underbar frukost buffe. Innehållande allt du kan tänka dig. Hur mkt som helst. Mätta o belåtna gick vi upp på hotellrummet igen för att packa ihop o göra oss redo för en heldag på stan.

 

Finns väl itne så mkt mer att skriva än att det blev en hel massa shopping, 7-10 kassar tror jag vi kom hem med. Både till lägenheten och till oss själva:

       

Och jag fick en jättefin klocka av J:
   

Sen var det dags att bege sig hem igen. En dag går så fort men vi ångrar ingenting och när vi kom hem möttes vi av hallen som var färdig tapetserad. J:s farfar hade varit här o gjort det när vi var borta. Den ska jag visa nästa gång.

 

Nu måste jag ta tag i dagen här. Packa upp alla Göteborgs shopping klipp och fixa en massa ärende.

På återseende.

Puss

Kommentarer
Postat av: Mamsi

Det var ju bra att ni hade det trevlig i Gtbg. Kul med lite minisemester. Puss

2009-01-25 @ 19:21:39
Postat av: ägarinnan

Mamsi: Ja det var verkligen skoj. Tack för kommentaren!!

2009-01-25 @ 22:49:43
Postat av: *Sofie*

Gud vilken härlig helg ni verkar ha haft!! Underbart som du skrev, och maten lät och såg ju sååå god ut=) Älska GBG!

2009-01-26 @ 07:11:23
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0