En fin överraskning!!

Nu sitter jag här och äter min vegburgare och sallad. Tufft o banta. Hade mkt hellre haft pommes till än roccula sallad men det funkar med tanke på att en portion pommes är 8.5 points medan du kan äta 3 kilo roccula för 0 points.
Måste ta tag i det här nu, jag har ju världens bästa morot: Grekland!!

Efter en dålig lördag smat fredag kväll kom jag ju som bekant hem till ett nystädat hem igår, fick maten serverad (som J ansträngt sig o gjort efter VV recept) och dessutom hade han en överraskning till mig.
På bordet låg en liten, liten ask.
Jag frågade om jag skulle öppna den innan maten eller efter.
"Det beror på hur nyfiken du är".
"Du känner väl mig, jag är jättenyfiken" svarade jag
"Ja, men då väntar vi tills efter och håller på spänningen ett tag"

Middagen var underbar. Ingefärsmarinerad fläskfile med fullkornsris och en god sallad.
Och när vi så äntligen hade ätit upp kastade jag mig över paketet.
Detta var vad som låg i:


Ett halsband med ett J och ett hjärta =)

Så himla gulligt. Jag blev så fruktansvärt glad.

Allting är nu lugnt igen hos familjen Håkansson/Persson.
Jag måste faktiskt säga att det t.o.m känns bättre än innan bråket.
Ibland behöver man verkligen rensa luften och bara vräka ur sig allt man tycker den andra gör fel och irriterar sig på.
Ingen är perfekt och jag vill inte vara ihop med nån som är det heller.
Jag älskar ju J med hans fel och brister och en del av dom blir ju riktigt charmiga ju mer man lär känna sin partner.
Men sen har man också sina principer.
Det man tycker är A och O i ett förhållande.

För mig är en av dom viktigaste sakerna rak och ärlig kommunikation.
För mig är min sambo den jag pratar om allt med.
Jobb, vänner, familj osv.
Det är så ja tycker det ska vara.
Jag menar det är ju honom jag delar mitt liv med, vad är då inte mer naturligt än att det är honom jag pratar med när det ät nåt.

Nej att udanhålla saker och ljuga går fett bort för mig. Man måste tänka efter före och ta konsekvenserna av sina handlingar. Det tror jag det är nån som förstått nu

Oj, måste rusa. Ska möta Eva på A6 om en halvtimme. 


Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0