Barn vill INTE vara ensamma!!

Vilket intresse ni hade för mina köttbullar =) Kanske ska bli kock o starta en matblogg istället :P

Idag ska jag faktiskt baka. J fyller år imorrn.

Det blir inget stort, bara hans föräldrar som kommer hit.

Blir nog nåt viktväktaraktigt så jag med kan frossa lite ;)

Igår innan jag skulle krypa ner pratade jag i vanlig ordning med mamma.
Hon berättade att lillasyster (wilma) hade varit själv idag när mamma kom o hämtade henne.
Hon hade suttit ensam o läst vid ett bord.
Tydligen hade W:s bästa kompis (som hon avgudar) bestämt sig för o va med nån annan igår o W fick inte va med.

Mamma tyckte det var så hemskt.
"Jag blir så ledsen när jag se sånt, du var också mkt själv när du var liten & jag minns att på ett kvartssamtal så tog jag upp det med lärare att jag tyckte du var mkt ensam på rasterna & fritids" sa hon.
"Då svarade läraren att hon trodde att det var jag som  mamma som mådde sämst av det, Bella verkar inte må dåligt av det".
Jag gick o funderade på det sen. Vilken jävla idiotisk inkompetent lärare som kunde kläcka ur sig det.
Vilken unge tycker om o va ensam?!
Jag minns fortf hur hemskt det va när man hörde alla andra på lektionen viska till varandra
"Ska vi va på rasten, Ska vi va på fritan" O ingen frågade mig.
Att gå runt själv på skolgården o se när alla andra lekte.

Ett barn är inte som en vuxen, ett barn uppskattar inte ensamheten o egentid. Ett barn vill leka, hoppa hage, gunga, rita, spela spel men inte själv!!!!!!!!!!!!!!
Sitter jag själv i sitsen som min mamma gjorde då för 15 år sen o får ett likadant svar så kommer jag ta lärarens skalle slå 13 ggr i bänken framför henne, ruska om henne o säga  ett par sanningens ord.
Barn kan va så jävla elaka, att man kan vara 3 existerar inte.

Mina tankar kommer va hos WIlma idag. Jag håller alla tummarna för att det som hände igår bara var en engångsföreteelse. Fortsätter det så funderar jag på att ta den där bästisen, trycka upp henne i ett hörn bakom skolan o slå henne!! Jag älskar min Wilma <3


Kommentarer
Postat av: Jajja

Åhh sitter med tårarna i ögonen..... Känner också igen mig, plus att jag håller på med en inskolning av min älsta son som börjar nollan denna veckan, och att det ska hända honom är jag SÅÅÅ rädd för.



Hoppas att det bara va så igår, och att de hittar tillbaks idag igen.



Jajja.

2009-08-19 @ 09:04:49
Postat av: Bella (ägarinnan)

Ja, barn kan va hemska. Pratade med mamma sen o allt hade varit som vanligt igår. Hoppas det går bra med din son. Tack för din omtanke. Kram

2009-08-20 @ 08:11:18
URL: http://hakanssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0